Ontmoetingsgroepen

Als een warm bad: dé gelegenheid om samen te komen met gelijkgestemden!

Wat kunnen we voor je betekenen?

We hebben ontmoetingsgroepen voor senioren en voor mensen met een licht verstandelijke beperking. In de ontmoetingsgroep komen we samen met warm eten en daarna een activiteitenprogramma. Dit kan bijvoorbeeld een spel, optreden of activiteiten met een bepaald thema zijn. We streven naar een huiskamergevoel, waar je elkaar leert kennen (als je elkaar al niet toevallig kent uit de buurt of vanuit andere activiteiten). Vaak komen in deze ontmoetingsgroepen ook mensen die eenzaam zijn en daar wat gemakkelijker over praten. U kunt hier uw verhaal kwijt, en bovendien zijn er altijd onze deskundige vrijwilligers om u te helpen.

Natuurlijk is het ook altijd mogelijk om een keukentafelgesprek aan te vragen of u in te schrijven als deelnemer: als deelnemer ontvangt u elk kwartaal de nieuwsbrief!

rbt

Senioren

Elke derde dinsdagmiddag van de maand

“Alleen zijn los je niet op.” Maar misschien zijn wij iets voor u!

Voelt u zich alleen? Zit u vaak thuis en heeft u niet zo vaak bezoek? Of krijgt u genoeg bezoek, maar wilt u af en toe het huis uit? In onze ontmoetingsgroep vindt u gelijkgestemden!

Tussen 12.00 en 12:30 uur heeft de ontmoetingsgroep inloop. We beginnen de middag om 12:00 uur met warm eten. De kosten hiervan zijn € 10,00. Na het eten is er koffie met iets lekkers. Eet u niet mee? Dan betaalt u € 3,00 en bent u vanaf 14:00 uur welkom. Om 14:00 starten we met de activiteiten. Dat kunnen bijvoorbeeld spelletjes zijn of een muziekbingo. In de zomer hebben we vaak uitstapjes. We stoppen rond de klok van 16:30 uur. Behalve als we buit huis gaan, dan is het 17.00

Ook hebben elke 2e en vierde zondag van de maand BINGO BIngoboeken kosten 6,00 met zes rondens en een koopronden van 2,50 van 14.00 tot 17.00 een gezelligheid bingo

De locatie is in buurthuis Jeruzalem Casper Houbenstraat 109 5018 BP Tilburg.

Wilt u meedoen aan deze gezellige middagen? Stuur dan een bericht met het onderwerp ‘Ontmoetingsgroep Senioren’ via ons contactformulier! Ja, ik wil meedoen!

Guitarist on stage for background, soft and blur concept

LVB (mensen met een licht verstandelijke beperking)

Elke laatste vrijdagavond van de maand

Het leven is een grote puzzel, waar af en toe ook nog een stukje ontbreekt! Ben jij het puzzelstukje wat erin past?

Heb je een licht verstandelijke beperking en voel je je vaak alleen? Heb je weinig of geen contact met mensen of vrienden? Dan is deze ontmoetingsgroep wellicht iets voor jou.

De vereniging LVB Doet Mee is een vereniging die aan ontspanning doet en ook een stuk belangenbehartiging voor zijn rekening neemt. Juist de ontspanning staat bovenaan en daar hebben de leden grote inbreng in. Lid worden kost € 2,50 en kan via het contactformulier (zie hieronder).

We hebben leuke activiteiten, zoals spel en muziek. Drie keer per jaar maken we een leuke reis. Ook met carnaval zijn we van de partij. Heb je zin om in de carnavalsraad te zitten? Ook daar hebben we nog plaats over. De groep bepaalt wat we gaan doen!

De ontmoetingsgroep heeft inloop van 17:00 tot 17:30 uur. Om 17:30 gaan we warm eten: de kosten hiervan zijn € 7,50. Na het eten is er koffie met iets lekkers. Eet je niet mee? Dan betaal je € 3,50 en ben je vanaf 20:00 uur welkom. Om 20:00 uur starten we met de activiteiten.

De locatie is waar u woont in Tilburg.

Wil je deelnemen aan deze ontmoetingsgroep? Of wil je lid worden van de vereniging LVB Doet Mee? Stuur dan een bericht met het onderwerp ‘Ontmoetingsgroep LVB’ via ons contactformulier! Ja, ik wil meedoen!

IMG_7421[57522]

Keukentafelgesprek

Wilt u eens onderzoeken wat de stichting verder voor u kan betekenen? Heeft u bijvoorbeeld hulp nodig met een aanvraag WMO of wilt u weten wat er überhaupt allemaal mogelijk is? We helpen u graag verder in een keukentafelgesprek, waarin we samen met u kijken wat er nodig is en eventueel een plan opstellen.

Stuur ons een bericht via het contactformulier met het onderwerp ‘Keukentafelgesprek’ en we nemen contact met u op! Vraag een gesprek aan